Svar på tal

En läsarfråga: Anonym om Happy halloween:
känner du dig utanför i skolan ? läste att du inte gillade dom i din skola förut .. har du tips så man klarar av skolan även fast man kanske inte alltid har nån där ?

Svar: Nej det gör jag inte, även fast jag inte umgås med någon av de i min klass på fritiden. Egentligen så behöver man inte ha någon i skolan, för de kommer ju inte vara där och ge svar i framtiden. Så det är väl läxorna och lektionerna man borde fokusera sig på! Såklart är det kul att ha någon att vara med på rasterna t.ex lunchpauser. Då kan man ju som start, ifall man vill få kontakt med klassen att prata med de,att fråga om något, kanske fråga ifall man får vara med de på lunchrasterna. Det har inte jag något problem med, för jag är en väldigt social person, inte är jag utanför jag bara gillar inte min klass.. Men det tänker inte jag på. Jag tänker att snart är skolan slut, åh vad skönt! Då kan man vara med sina kompisar. Hitta någon i pararellklasserna? Få kontakt med någon via din vän? Våga stå på dig själv även fast du inte skulle ha någon,det är inte något fel med det! Man är i skolan för att lära sig, inte hänga med polarna..Lycka till! Hoppas jag kunde hjälpa.

Love.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0