Vad andvänder jag för...?

En jävla massa tjat om internet här: men jag säger det igen, det är alltid ibland. Nu är det fast jag vet inte hur länge det håller så jag tar det jag skulle ta igår, nu!

Smink:

  • Först så tar jag lite foundation (inte över hela ansiktet) utan bara under ögonen. För att täcka skuggor och mörka delar, ja det brukar jag oftast ha under ögat. Det har blivit som en vana med foundation där, annars skulle jag aldrig kunna ha det över ansiktet för jag tycker inte det är så fräscht. Eller jag gillar bara inte foundation helt enkelt, vet inte varför.. lärt mig utav fjortistiderna antagligen.
  • Efter, när det blivit jämt och så.. så lägger jag lite brunpuder (obs. INTE ÖVERDOSERA ALLTSÅ!) Lägger brunpudret under ögat -där jag lagt foundationen- och ja fortsätter mig framåt. Förlåt men jag tål inte att ha så att man bara har på kinderna och så blir det värsta sträcket som visar: åh jag har 1000 lager brunpuder på kinderna... bara. Jag har 1000 lager, överallt! Jihuuu.. jajuste.. så går det till..
  • När jag känner att jag blivit orange nog så böjer jag mina ögonfransar. Jag känner att det är ett måste. Ha-de ganska långa ögonfransar förut, men nu har jag böjt sönder dom om man säger så. men dom finns kvar, jag bara har blivit besatt av att böja dom (men innan jag lägger på mascara...) så det är väl lugnt.. ett tag iallafall!
  • Såklart efter så lägger jag lite mascara, jag är inte så beroende av mascara så därför överdoserar jag inte, och min chanel så försvinner det typ efter halva dagen så det ser typ ut som jag inte har något på ögonfransarna. Jaja, det är lugnt!
  • Så fyller jag i ögonbrynen, det är endå ett måste för mig. Eftersom dom ser ut som hokuspokus efter jag sovit. Jag fyller i dom, och ibland blir det överdrivet mycket (och ja.. jag skyller på ljuset!!) Men jag har ljusa ögonbryn (alltså inget alls typ..) men jag ska färga dom så jag slipper detta. Om man skvätter lite vatten dit så liksom försvinner andra ögonbrynet.. bajs.

Håret:

Ja nu har vi kommit till håret.. Jag andvänder inte så speciellt många "oh wow" produkter till mitt hår som blondinbella eller kissie m.m. Men jag har vissa saker som jag alltid ibland behöver för att klara mig med mitt jävl* hår! Och det är då:

  • Garniel Fructis baby spray. Världens bästa spray, om jag ska vara ärlig. Om man har en tova eller vill släta ut håret eller vadsomhelst, få den att lukta gott?! Ja.. då väljer man Garnier Fructis Baby spray. Det är ett mirakel och jag har andvänt den sen jag var liten. En skit bra, enkel.. liten.. gul burk.
  • Plattång: Det är ju en grej tjejer har, och såklart har jag en. Innan jag hade den blev jag totalgalen på mitt hår, hade inte den i början av 2008 tror jag ens.. men jag har ibland lite kaluffs man vill bli av med. Och då är PHILIPS den otroligt bra plattång. Jag brukar bli galen på mina kompisars b-plattånger. Så jag är tacksam att jag har en gåva från gud, hehe.. Den är iallafall rekomenderad! Och den sliter inte alls på håret.. i promise you..
  • Hårsprayen som får håret att stanna kvar även fast du blåser iväg: TIGIs grön/blå flaska. Mamma älskar dessa produkter och därför har jag fått vara en del av det. Jag föredrar dyrt framför billigt. Då detta inte är en budget flaska. Det är äkta vara.
  • Sist men inte minst andvänder jag en till av garniels produkter. Det är då den gröna runda flaskan, den får tovigt eller stökigt hår att bli lent och friskt. Jag andvänder inte den så ofta eftersom jag precis hittade den, men den är superbra och man får inte stökigt hår. Har jag märkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0