Hur jag sminkar mig?

Ja... om man är utråkad så är man! Och då har ni eran (o)tur som får veta hur jag sminkar mig! Sminkar mig ganska enkelt så det är väl inte så jättemycket tips eller vad man ska säga som kommer.. haha!

Steg 1: Oftast nu såhär på vintern så brukar jag fuska lite med B.U.S (brun utan sol) men det blir nästan alltid orange/gult! Men i julas fick jag världens bästa present, vad? Jo, loreals bronze sublime! Jag brukar spreja på lite men det ger inte effekt direkt, så jag sätter på lite hudkräm. Som är fjortis-foundationen som jag bara älskar! Så tar jag det under ögonen så ögonpåsarna inte sticker ut. Och lite på delar i ansiktet jag vill täcka, (men jag överdoserar inte över hela face't!!!)

Steg 2: När jag lagt allting slätt så tar jag lite bronzepuder, så att man ser mer solbränd ut och tar inte bara över kinderna men jag tar också mellan ögonbrynen och över ögonlocken. På något sätt, om man ser brun ut i pannan så ser hela brun ut? Jag brukar bli brun på kinderna bara på sommaren men aldrig på pannan! Damn... Så jag lägger där. Men inte överdrivet. Kom ihåg det! Ibland lyckas jag se orange ut.. då klagar jag på spegeln (!!) hehe..

Steg 3: När jag ser hyffsat brun ut. (Jag hatar att se blek ut! För jag ser ut som en vampyr med mörkt hår om jag inte har någonsorts färg i ansiktet!) Böjer jag ögonfransarna. Jag gillar långa ögonfransar! Bara att det är dåligt att det är dåligt för ögonfransarna. Så sätter jag på mascara. Det är loreals tvådelars mascara som jag inte andvänder på som vita utan bara den svarta. Så lägger jag på överfransarna, knappt i underfransarna. Eller det varierar, ibland är det inget alls på under och ibland så är det.

Steg 4: Klar! Inget speciellt alltså? Sa ju det! .../c

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0