Smink

Det här enkla har jag som smink varje dag.

  •  Jag fixar mina ögonbryn. Som inte många behöver göra för att ni har era mörka ögonbryn eller what ever. Men jag ritar iallafall mina så det kommer först. (Obs, de här är inte riktigt fixade, ögonbrynen är bara påklottrade)


  • När jag är klar med det så tar jag foundation under mina ögon (som döljer ögonringarna o.s.v) och såna delar jag vill täcka, så att det blir ljusare kring de mörka delarna och mycket finare. För det andvänder jag denna produkt:


  • Efter att jag gjort det jämt på de delarna jag vill täcka så tar jag på lite bronzé puder, jag gör lite överallt så jag inte överdriver på kinderna. Men mest på kinderna och näsan gör jag, där ser man brunast ut och där håller det mest. Samt på ögonlocken. Det får det att se mer naturligt ut. Försök jämna ut det så det inte fläckar sig på vissa delar, för det är ju inte så fint...



  • Efter att ha jämnat ut pudret så böjer jag mina ögonfransar. Så att de ser längre ut helt klart. För det öppnar ögonen mycket mer. Men obs. Det är innan jag tagit på maskara!!



  • Efter det tar jag på maskara, men jag lägger på bara överfransarna. Man får ju göra som man vill men jag hatar när det klottrar sig därnere och jag behöver täcka varannan timme. Så jag nöjer mig med överfransarna! Blivit som en vana för mig. Min maskara är vattentät och väldigt bra! Den håller vad den lovar..




    Hoppas ni blev nöjda med resultatet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0